Jump to content

NLCbanner2024.jpg.2478be509670e60c2d6efd04834b8b47.jpg

Help Needed - AZ GTi payload question


dd999

Recommended Posts

If you intend sharing observing with family or friends then freedom find is useful as they are likely to knock telescope off the target and with freedom find you just say goto what ever you had been observing and it goes back to that object and tracks again (assuming earlier in setup you had aligned).

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, happy-kat said:

If you intend sharing observing with family or friends then freedom find is useful as they are likely to knock telescope off the target and with freedom find you just say goto what ever you had been observing and it goes back to that object and tracks again (assuming earlier in setup you had aligned).

You did convince me - I just bought the AT GZi

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ags said:

Here is the latest iteration of my AZ GTi setup. C6, 2kg counterweight, and light eyepieces or camera.

IMG_20200613_142004843.thumb.jpg.c041c57ffc6cfbf24a2d0ea4745a6d56.jpg

Nice - is that the tripod for the standard EQ2 and EQ3 mounts?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Is anyone successfully using C6 on Az-Gti in Eq mode with counterweights? Thinking of this as a future setup, starting with the mount and scope later.

On 18/06/2020 at 12:08, Ags said:

Here is the latest iteration of my AZ GTi setup. C6, 2kg counterweight, and light eyepieces or cam

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
On 18/06/2020 at 12:08, Ags said:

Here is the latest iteration of my AZ GTi setup. C6, 2kg counterweight, and light eyepieces or camera.

IMG_20200613_142004843.thumb.jpg.c041c57ffc6cfbf24a2d0ea4745a6d56.jpg

This seems to be set up in AZ mode. Are counterweights required in this mode? If so how do you bajance?

Link to comment
Share on other sites

Yes it is in AZ mode. The C6 is quite large so the counterbalance serves to reduce strain on the gears. It's not in perfect balance, only less out of balance. Also keeps the relatively small tripod balanced.

Edited by Ags
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 17/06/2020 at 12:51, dd999 said:

Salut tout le monde,

Je suis tout nouveau ici mais pas un newb complet. J'ai possédé plusieurs télescopes dans le passé, mais il est temps pour une mise à niveau.

J'ai une question sur la charge utile du support WiFi AZ GTi. Je possède déjà un Skywatcher 130p (pas le Heritage) qui, en regardant en ligne, semble avoir un poids OTA de 4 kg - ce qui semble convenir à la monture AZ GTi, qui supporte jusqu'à 5 kg de charge utile. Je veux éventuellement ajouter un reflex numérique à cela, mais est-ce que je repousse vraiment la limite de poids ici ?

Je pensais que je pouvais simplement acheter la monture et acheter un trépied Manfrotto ailleurs pour plus de stabilité, mais cela ne semble pas aider avec la charge utile maximale que l'AZ GTi peut supporter (?)

L'AZ GTi peut être acheté sous forme de pack avec le 130ps, ce que je comprends peut être un peu plus léger car il est construit de manière à ne pas pouvoir être collé pour des avantages de poids, mais ce «package» est livré avec des raccords DSLR - donc je Vous n'étiez pas sûr que le 130ps soit nettement plus léger que le 130p pour prendre facilement le reflex numérique ?

Je vais utiliser le 130p dans l'intervalle, aux côtés d'un Skyhawk 114 ou d'un Star Travel 102 jusqu'à ce que je convainque la femme que ce n'est pas une autre de mes merveilles de cinq minutes, puis investir dans un Evostar 72ed ou 80ed pour cette monture .

Je suis vraiment passionné par la monture en raison des capacités de goto, et j'ai besoin de quelque chose de VRAIMENT portable, car franchement je suis paresseux et moins enclin si c'est une bête, en plus je veux l'emmener à l'étranger. Donc, investir dans un EQ5 pro ou un HEQ5 pro n'est tout simplement pas une option.

Enfin (merci d'avoir lu jusqu'ici!) Je peux obtenir une AZ GTi avec trépied pour 285 £ ou une monture AZ GTe, trépied avec un Skyhawk 114 pour exactement le même prix. Je préfère l'idée d'une portée plus petite aux voyages d'essai, plutôt que le 130p et je n'utilise que le 130p pour des occasions spéciales ou dans le jardin arrière. J'aime l'idée de voyager et de tester d'abord un télescope plus petit, mais est-ce que je perds vraiment beaucoup entre l'AZ GTi et l'AZ GTe ?

Je comprends que le GTe ne vous permet pas de passer manuellement sans tout réinitialiser au début - mais les gens l'utilisent-ils vraiment, sans simplement utiliser le goto?  

 

On 17/06/2020 at 13:52, johninderby said:

Le trépied Manfrotto 475 fonctionne bien mais est cher neuf mais on peut en acheter un moins cher sur eBay.

J'en utilise un avec mon AZ-GTi. J'utilise également un système de contrepoids TS qui augmente la charge utile.

DED368A2-70B9-4D9E-B4B8-E787400D02E5.jpeg

C9AA2728-5271-430C-9D08-2D0E796135F0.jpeg

hello I have the same support as you but when setting it horizontally I am shifted by 90 degrees. can you help me please 

i'm french sorry for my english

 

Link to comment
Share on other sites

Hello

Do you mean that the tracking is put by 90 degrees or something else?

If it is the tracking it may be the way the date is entered as the mount requires the date in the American format.

Edited by johninderby
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use.